شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

آرشیو اخبار

پیش ثبت‌نام از متقاضیان تا فردا جمعه چهارم اسفند ادامه دارد.

  • 03 اسفند 1402
  • 18:41
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 144 بازدید
  • Article Rating
پیش ثبت‌نام از متقاضیان تا فردا جمعه چهارم اسفند ادامه دارد.

کاروان‌بندی زائران از یکشنبه ۶ اسفند آغاز می‌شود و متقاضیان مابه‌التفاوت هزینه حج که متناسب با نوع کاروان ۱۶۲ تا ۱۸۸ میلیون تومان است، باید واریز کنند تا ثبت‌نام آن‌ها تکمیل شود.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، حجاج ایرانی از پنجم ذی القعده مصادف با ۲۵ اردیبهشت به سرزمین وحی اعزام می‌شوند و روند اعزام‌ها حدود یک ماه ادامه دارد.

 تفاوت هزینه‌های کاروان‌ها ناشی از اختلاف گروه قیمتی محل اسکان حجاج (براساس امتیازبندی انجام‌شده) و میانگین بازه زمانی سفر است
 از این‌رو به متقاضیان توصیه می‌شود از ابتدا دقت کافی را در انتخاب کاروان خود داشته باشند
زیرا به دلیل ایجاد مشکلات اجرایی، جابه‌جایی زائر از کاروانی به کاروان دیگر مقدور نخواهد بود.

سرانه زائری اسکان حجاج در مدینه منوره و مکه مکرمه حدود چهار مترمربع و حداکثر برای اسکان ۵ نفر در هر اتاق در هتل‌های مدینه و ۴ نفر در هر اتاق در هتل‌های مکه، نسبت به تأمین محل اسکان حجاج اقدام کرده است.

 سازمان حج و زیارت تلاش کرده است تا اسکان حجاج در مدینه را در نزدیک‌ترین هتل‌ها به حرم پیامبر (ص) (منطقه مرکزی) فراهم کند
لیکن در مکه مکرمه با توجه به شرایط خاص جغرافیایی اسکان، هتل‌های مورد استفاده حجاج در مناطق مختلف است

 در هتل‌های مکه مکرمه با توجه به بعد مسافت تا مسجدالحرام، زائران برای تشرف به حرم از اتوبوس‌های مخصوص زائران ایرانی که از مناطق مختلف به ایستگاه‌های اطراف حرم تردد می‌کنند، استفاده ‌خواهند کرد.

 هزینه مسکن هر زائر با توجه به محل اسکان در مدینه و مکه، محاسبه و تعیین شده است. بنابراین یکی از دلایل اساسی تفاوت هزینه‌های هر کاروان، مکان اقامت آنها در هر یک از دو شهر مکه و مدینه است.

 پس از توافق با بانک توسعه اسلامی و نهایی شدن میزان وجه قربانی، مراتب از طریق مدیر کاروان به اطلاع زائران خواهد رسید تا نسبت به واریز مبلغ آن به حسابی که از سوی سازمان اعلام می‌شود، اقدام کنند.

 آن دسته از متقاضیان اعزام به حج تمتع، در صورتی که احتمال می‌دهند ممنوع‌الخروج باشند، در اولین فرصت با مراجعه به مراکز مربوطه از وضعیت خروج خود اطمینان حاصل کنند.
 بدیهی است جبران و پرداخت هرگونه خسارات مالی احتمالی در این‌ خصوص بر عهده شخص متقاضی خواهد بود

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست