شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

آرشیو اخبار

آخرین برنامه ریزی ها برای اعزام های زایران عتبات عالیات

 آخرین برنامه ریزی ها برای اعزام های زایران عتبات عالیات
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص آخرین برنامه ریزی ها برای اعزام های زایران عتبات عالیات در سه ماهه فصل زمستان و به ویژه اعزام های ماه رجب و شعبان المعظم توضیح داد.

آقای حمید رضا محمدی با بیان اینکه اعزام های دوره جدید از 17 دی ماه تا 22 اسفند ماه پیش بینی شده است گفت: اعزام های ماه مبارک رجب و شعبان المعظم نیز در این دوره زمانی قرار دارد و تا آغاز ماه مبارک رمضان به اتمام می رسد که برای بازه زمانی بعد که همزمان با ایام عید نوروز می باشد نیز برنامه ریزی صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه بیش از 40 هزار نفر زایر ظرفیت سازی در دوره جدید ایجاد شده است افزود: این ظرفیت سازی ها به مرور توسط شرکت های مجری در حال افزایش است و در این دوره زمانی تعداد بیشتری ظرفیت مهیا خواهد شد و تعداد بیشتری از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به عتبات مشرف می گردند.
محمدی درباره اعزام های دی ماه نیز گفت: در دی ماه که تا هفدهم آن مربوط به دوره قبل بوده است تاکنون 20 هزار نفر رهسپار سفر زیارتی که به عتبات عالیات عراق شده اند.
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت همچنین تاکید کرد: برنامه ریزی لازم برای رشد سطح خدمات و افزایش رضایتمندی زایران انجام شده است که قطعا رضایت ، عزت ، کرامت، سلامت و امنیت زایران اولویت ما محسوب می شود.
وی درباره هزینه های سفر عتبات نیز گفت: سفرها در دو قالب زمینی و هوایی و در بسته های مختلف و ازاقصی نقاط کشور انجام می شود که تفاوت قیمت ها نیز بدلیل درجه بندی کاروان ها ، سطح بندی هتل ها ، خدمات حمل و نقل، شهر مبدا اعزام زایران و .... می باشد اما کیفیت خدمات همانند بیمه ای ، تغذیه ،بهداشتی ، فرهنگی و ... یکسان می باشد.
محمدی تصریح کرد: حدود قیمتی از مبدا تهران برای سفرهای زمینی از 5 میلیون و 200 هزار تومان تا حدود 8 میلیون می باشد و هزینه برای سفرهای هوایی نیز از 11 میلیون و 700 هزار تومان تا 16 میلیون و 200 هزار تومان در نظر گرفته شده است که البته سعی شده هزینه ها مدیریت شود .
وی افزود: این هزینه ها برای خدماتی همانند حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، بیمه، اسکان در هتل ، امنیت و ..... دریافت می شود.
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: متقاضیان می توانند برای نام نویسی به سامانه عتبات به نشانی atabat.haj.ir یا 2 هزار و 700 دفتر زیارتی سراسر کشور مراجعه نمایند و زمان اعزام را مدنظر قرار دهند.
وی به متقاضیان توصیه کرد که چنانچه قصد زیارت عتبات عالیات را دارند حتما از طریق دفاتر زیارتی دارای مجوز سازمان حج و زیارت اقدام نمایند تا در بهره مندی از خدمات اسکان، تغذیه، درمانی و ..... اطمینان خاطر داشته باشند.

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست