شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

آرشیو اخبار

رئیس سازمان حج و زیارت:مشکل پروازی حل شود اعزام عمره آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت:مشکل پروازی حل شود اعزام عمره آغاز خواهد شد.
رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه همچنان از طریق وزارت امور خارجه و مسئولان حج عربستان پیگیر راه اندازی عمره مفرده هستیم، گفت: زائران عمره در صورت ارائه انصراف کتبی می توانند عین هزینه واریزی خود را بدون کسر حتی یک ریال دری...

آقای سیدعباس حسینی در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر اینکه هیچ گونه مشکلی برای استرداد وجه های واریزی مردم وجود ندارد زیرا که ما امانت دار مردم هستیم، گفت: در صورت ارائه درخواست کتبی از سوی زائرانی که تمامی مراحل ثبت نام خود از جمله واریز هزینه ها را به انجام رسانده اند مشکلی برای استرداد وجه آنان وجود ندارد و پس از ارائه درخواست کتبی و طی مراحل اداری وجه آنان ظرف ۴۸ ساعت از سوی بانک مرکزی به حساب آنها واریز خواهد شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه هیچ مبلغی حتی برای صدور روادید(ویزا) از زائران کسر نخواهد شد و دریافت هرگونه وجهی به هر بهانه ای ممنوع است، ادامه داد: زائران واجد شرایط مذکور در صورت برخورد با هرگونه مشکل یا کم کاری احتمالی از سوی دفاتر زیارتی برای استرداد وجه واریزی یا انجام امورات اداری خویش در این زمینه می توانند جهت رفع مشکل به دفاتر حج استان خود مراجعه کنند.

حسینی تصریح کرد: با توجه به روند موجود و تلاش تمامی دست اندرکاران حج و دفاتر زیارتی سراسر کشور تاکنون حتی یک مورد گزارش یا اعتراضی عنوان نشده است و روند عادی خود را طی می کند.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: به رغم تلاش های صورت گرفته از سوی وزارت امورخارجه و سازمان حج که تاکنون این سفر معنوی به انجام نرسیده، هیچ گونه هزینه ای از جمله صدور روادید(ویزا) و غیره به عهده زائران نیست بلکه به عهده سازمان حج و زیارت است و عین وجه واریزی زائران استرداد خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه تا زمانی که زائران اعزام نشده باشند هیچ هزینه ای به عهده آنان نیست، اظهار داشت: هدف و تلاش ما اعزام زائران است و به دنبال حل این مشکل هستیم و ان شاءالله حل خواهد شد اما انصراف یا اتخاذ هرگونه تصمیم برای رفتن یا نرفتن حق زائران بوده و قابل احترام است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در صورت حل مشکل پروازی برای اعزام به سرزمین وحی و عدم انصراف زائران واجد شرایط و دریافت نکردن وجه واریزی خود هیچ گونه هزینه ای بابت صدور روادید از آنان دریافت نخواهد شد زیرا که یک بار از حساب آنان کسر شده است.

براساس اعلام اولیه سازمان حج و زیارت قرار بود ۲۸ آذر ماه اولین گروه از زائران عمره مفرده پس حدود ۹ سال انتظار به سرزمین وحی اعزام شوند که این مهم به دلیل ایجاد فرصت بیشتر به زائران به تاریخ ۱۳ دی تغییر یافت اما متاسفانه این بار نیز به دلیل برخی مشکلات از سوی عربستان مبنی بر عدم صدور مجوز پروازی به این کشور تحقق نیافت. اما تلاش ها همچنان برای حل مشکل ادامه دارد که ان شاالله حل خواهد شد.

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست