جمعه 10 فروردین 1403
EN

آرشیو اخبار

اطلاعیه مدیریت حج و زیارت استان یزد درخصوص گروههای مرحله دوم عمره

اطلاعیه مدیریت حج و زیارت استان یزد درخصوص گروههای مرحله دوم عمره

اطلاعيه مديريت حج و زيارت استان یزد

در خصوص نحوه تشرف متقاضيان سفر زيارتي عمره مفرده

مديريت حج و زيارت استان یزد با استعانت از درگاه خداوند متعال، به استحضار شهروندان ارجمند استان مي‌رساند که اعزام متقاضيان داراي اولويت تشرف به عمره سال 94-1393 در مرحله دو  به شرح ذیل اعلام و آغاز می‌گرددکه اطلاعات مربوطه درخصوص نحوه ثبت نام و کاروانهای اعزامی در پايگاه اينترنتي http://yazd.haj.ir  قابل دسترس بوده و زائرين محترم واجد شرايط تشرف مي‌توانند با توجه و رعايت دقيق به کليه نکات قيد شده، برنامه‌ريزي و اقدام فرمايند

الف)مشمولین ثبت‌نام:

آن‌دسته از افراد و دارندگان کارت ثبت‌نامی ملی و ملت که در سامانه fakher.haj.ir  اقدام به درج اطلاعات نموده و اینک وضعیت اعزام سرگروه و همراهان آنان (طبق اولویت اعلامی ذیل) با رنگ سفید مشخص گردیده باشد، به‌شرح جدول زمان‌بندی ذیل(درقالب اولویت‌های اصلی و ذخیره تعیین شده) امکان رزرو و انتخاب پرواز را خواهند داشت.

        برابر برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و پیرو اطلاعیه‌های قبلی، ثبت‌نام متقاضیان دارای اولویت تشرف در گروه‌های مرحله دوم عمره سال 1436 هجری قمری (پروازهای حد فاصل 21/12/1393 تا 26/03/1394) ازتاریخ 16/11/1393 به شرح ذیل آغاز می‌گردد

 

اولویت های اصلی

زمان رزرو و ثبت نام اولیه

رزرو و ثبت نام با مراجعه به:

توضیحات(مهم)

1  تا 350

از 9 صبح روز 16/11/1393

www.fakher.haj.ir

درصورت عدم رزرو و ثبت نام، ظرفیت کاروانها دراین مرحله از

 اولویت های بعدی تکمیل میگردد

http:

اولویت‌های فوق چنانچه ظرف مهلت تعیین‌شده برای ذخیره و ثبت‌نام اولیه اقدام ننموده یا در مهلت 72ساعت بعداز رزرو برای ثبت‌نام قطعی به دفاتر زیارتی مراجعه ننمایند رزرو آنان باطل و ظرفیت خالی گروه‌ها برابر جدول زمان‌بندی ذیل از سایر اولویت‌ها تکمیل می‌گردد.


اولویت ذخیره

زمان مراجعه

رزرو و ثبت نام بامراجعه به:

توضیحات(مهم)

تا 400

از 9 صبح روز 25/11/1393

 

fakher.haj.ir

دعوت از این اولویت‌ها صرفاً در این مرحله و فقط به منظور مراجعه به سامانه فاخر و اطلاع از ظرفیت خالی در گروه‌ها و ثبت نام در صورت تمایل می‌باشد و درصورت تکمیل گروه‌ها ثبت‌نام متوقف و تعهدی برای ثبت‌نام وجود ندارد.

درصورت عدم تکمیل برخی از ظرفیت‌ها، اولویت‌های 401 به بعد نیز به‌همین روش در سامانه فاخر ازسوی دفاتر حج و زیارت برای اطلاع‌ از ظرفیت‌های خالی گروه‌ها و ثبت‌نام فعال می‌گردد.

 توجه: تشرف معمترین در هرزمان منوط به صدور به موقع روادید ازسوی سفارت کشور عربستان سعودی و تأیید جداول پروازی می باشد.

تذکرات :

1-    در سالجاری بستر لازم برای تقاضای تشرف به عمره با مراجعه مستقیم به سامانه  Fakher.haj.irفراهم می‌باشد. قطعاً تأکید مینماید تا قبل از شروع ثبت نام قطعی در کاروان ها قبلاً به سامانه مذکور مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات اولیه و اخذ کلمه کاربری و رمز ورود به سامانه اقدام و سپس با انتخاب و تأیید کاروان مورد نظر با دریافت برگه رزرو جا برای نهایی نمودن ثبت‌نام اولیه خود حداکثر ظرف مدت 72 ساعت به کارگزار مربوط مراجعه نمایند.

2-    هرگونه رزرو و ثبت‌نام اولیه برای اعضای گروه از سوی سرگروه با استفاده از کد ملی و کلمه عبور سرگروه امکان پذیر خواهد بود. از اینرو لازم است سرگروه‌ها با مراجعه به سامانه فاخر وضعیت گروه را به مرحله ثبت‌نام در کاروان‌ها رسانده باشند.

3-    قطعی نمودن ثبت‌نام منوط به مراجعه به کارگزار مقصد در مهلت تعیین‌شده به همراه مدارک مورد نیاز (قید شده در برگه رزرو جا) خواهد بود. ازاین‌رو چنانچه قبلاً افراد اقدام به درج اطلاعات خود و همراهان ننموده باشند ابتدا می‌بایست مراحل اولیه را درسامانه مذکور طی نموده و سپس اقدام به انتخاب تاریخ پرواز و رزرو جا درگروه پروازی مورد نظر نمایند.

4-    هزینه های سفر مشمولین تشرف که بخش اصلی آن شامل هزینه ارزی و ریالی سفر و بلیت هواپیمایی و بخش دیگری از آن که شامل هزینه جلسات آموزشی، هزینه های اداری کارگزاران، مدیر و معاون  راهنما می باشد طی قبض مابه‌التفاوت توسط متقاضی در بانک عامل قابل واریز خواهد بود که بر اساس ظرفیت هرگروه/ ایستگاه پروازی/ مقصد/ گروه قیمتی تعیین گردیده است و می‌بایست برابر قیمت‌های مصوب دفتر حج و زیارت، این جدول در محل ثبت‌نام کارگزار نصب و قابل رویت باشد.

5-    کلیه دفاتر خدمات زیارتی در سراسر کشور آمادگی دارند تا درصورت تمایل و مراجعه متقاضیان، از طریق سامانه مذکور قبلاً با درج اطلاعات (تشکیل گروه و دریافت کلمه کاربری و رمز عبور برای متقاضیان) و رزرو جا و ثبت نام اولیه برای افراد واجد شرایط اقدام نمایند. لیکن مجدداً تأکید می نماید این مراحل را مطلقاً به روز ثبت نام قطعی موکول ننمایند.

6-     به منظور جلوگیری از هرگونه اختلال در انجام رزرواسیون، تغییر استان محل اعزام در سامانه فاخر در پنج روز اشاره شده برای ثبت نام، میسر نخواهد بود.

7-  جهت تسهیل در صدور روادید و جلوگیری از تأخیر و مشکل احتمالی تأکید می‌گردد کلیه افرادی‌که پروازهای انتخابی آنان از 21/12/1393 تا 20/1/1394 می‌باشد، لازم است گذرنامه (دارای اعتبار هفت ماه از تاریخ پرواز) خویش را هنگام مراجعه به دفتر زیارتی جهت قطعی نمودن ثبت‌نام ارائه نمایند.

 ب / مدارک مورد نياز ثبت نام

·        برگه تأییدیه انجام رزرواسیون (درصورت عدم امکان اخذ برگه با ارائه: شماره رهگیری، شماره ملی یا شماره ثبت نام به کارگزار زیارتی)

·        اصل و تصوير کارت سپرده گذاري بانک ملي يا بانک ملت

·        ارائه مدارک زوجیت (شناسنامه یا عقد نامه) برای افرادی که با همسرشان در گروه ثبت نام می‌نمایند.

·        ارائه مدارک اثبات نسبیت برای افرادی که با محرمشان در گروه ثبت‌نام می‌نمایند.

·        اصل کارت ملی

·        گذرنامه معتبر با حداقل 7 ماه اعتبار از تاريخ پرواز، ضمناً لازم است در گذرنامه حداقل دو صفحه خالی مقابل هم وجود داشته باشد.

·        یک قعطه عکس 4*6 رنگي مشابه با عکس گذرنامه

توجه1: متقاضيان محترم مي بايست قبل از واريز هزينه تشرف نسبت به صحت مشخصات خود در قبض واريز هزينه سفر اطمينان حاصل نموده و در صورت هرگونه مغايرت حتماً نسبت به اصلاح آن توسط کارگزار مقصد اقدام نمايند.

ج) زمان پذيرش و ثبت نام :

1- انشاءا... ثبت نام مرحله اول همزمان ازساعت 9 صبح روز پنج شنبه مورخ 16/11/1393 آغاز خواهد شد و تا تکميل ظرفيت هريک از کاروانها ادامه خواهد داشت.

2- برای ثبت نام قطعی در پرواز انتخابی متقاضیان پس از رزرو جا می‌توانند همه روزه از ساعت 8 صبح لغايت 16 با استثناء ایام تعطیل به دفتر زیارتی انتخابی خود مراجعه نمایند.

دـ) توضيحات مهم :

1- مبلغ هزينه سفر باتوجه به تاريخ تشرف، شرايط محل اسكان و مقصد پرواز ( جده – مدينه ) متفاوت مي‌باشد.

2- عدم ارائه هر يك از مدارك لازم هنگام ثبت نام و عدم پرداخت مابه التفاوت هزينه هاي سفر و ارائه فيش بانكي تأييد شده به منزله انصراف از سفر تلقي شده و دفاتر زیارتی مجاز به جايگزيني افراد جديد با هماهنگی مديريت حج و زیارت استان خواهند بود.

3-  تکمیل، تنظیم وتحویل قرارداد مربوطه ( به همراه ملحقات و توضیحات ضروری)، بين متقاضي و كارگزار الزامی است وزائرین  می بایست پس از ثبت نام قطعی نسبت به دریافت، مطالعه ورعایت دقیق مفاد آن اقدام فرمایند.

4- هزینه های سفر مشمولین تشرف که بخش اصلی آن شامل هزینه ارزی و ریالی سفر و بلیت هواپیمایی و بخش دیگری از آن که شامل هزینه جلسات آموزشی، هزینه های اداری کارگزاران، مدیر و معاون راهنما می‌باشد طی قبض مابه‌التفاوت توسط متقاضی در بانک عامل مربوطه قابل واریز خواهد بود که بر اساس ظرفیت هرگروه/ ایستگاه پروازی/ مقصد/ گروه قیمتی تعیین گردیده که میبایست این جدول در محل ثبت‌نام کارگزار نصب و قابل رویت باشد. ضمناً دفتر زیارتی مجاز به دریافت هیچ گونه وجه نقدی تحت هر عنوانی بابت ثبت‌نام نمی‌باشد.

5- تشرف معتمرين با گذرنامه عادي (بين المللي) خواهد بود .

6- دريافت گذرنامه، پرداخت عوارض خروج و واکسيناسيون به عهده متقاضي است.

7- به غير از همسر صاحب گذرنامه، براي ساير افراد خانواده (فرزندان ذكور و اناث) كه زمان پرواز 17 سال تمام داشته باشند، ارائه گذرنامه انفرادي ضروري است. هرچند توصیه می‌گردد کلیه افراد گذرنامه انفرادی داشته باشند.

8- عكس فرزندان زير 2 سال كه به همراه والدين خود نام نويسي مي‌شوند نیز بايد در گذرنامه الصاق شده باشد.

9- خروج از كشور مشمولين وظيفه عمومي و پرسنل نيروهاي مسلح تابع مقررات مربوطه مي‌باشد.

10- مسئوليت ممنوع الخروج بودن (تشابه اسمي ، بدهي مالياتي و . . . )  برعهده شخص زائر خواهد بود.

11- اعزام متقاضيان محترم از طريق دفاتر و شركتهاي خدمات زيارتي مجاز اعلام شده خواهد بود . لذا هرگونه ثبت نام در غير از دفاتر و شركتهاي مذكور فاقد اعتبار بوده و مديريت حج و زيارت در قبال اينگونه متقاضيان هيچگونه مسئوليتي نداشته و با افراد و شركتهاي غير مجاز كه اقدام به ثبت نام نمايند، برخورد قانوني صورت خواهد گرفت .

12- گروه‌بندي هتلهاي محل استقرار زائرين در مكه مكرمه و مدينه منوره با استاندارد هاي رايج بين المللي منطبق نبوده و بر اساس امكانات موجود در كشور عربستان تنظيم شده است .

13- مدت سفر بسته به زمان اعزام از مقصد متناسب با گروه انتخابی و زمانبندی رفت و برگشت از ایستگاه مربوطه 12 ساعت کاهش یا افزایش میتواند داشته باشد.

جهت مشاهده تاریخ پروازهای مرحله دوم اینجا را کلیک کنید

جهت مشاهده ادرس دفاتر زیارتی استان اینجا را کلیک کنید

ارسال نظرات

نام

ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست