جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

دیدار مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد با مدیر حج و زیارت استان

  • 27 خرداد 1400
  • 14:09
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 504 بازدید
  • Article Rating
دیدار مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد با مدیر حج و زیارت استان

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان یزد ؛ دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد ضمن تبریک بمناسبت هفته حج و با اشاره به ماموریت های مشترک دو نهاد در ارائه خدمات به حجاج بیت الله الحرام و زائران عتبات عالیات، گفت: خدمت رسانی در قالب کادر سلامت به زائران و حجاج، ازجایگاه والایی برخورداراست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد بیان نمود :  امر حج بسیار مقدس و با اهمیت می باشد بنابراین خدمت به زائرین افتخار است و کارگزاران زیارتی که در این مسیر خدمت می نمایند از این جهت مشمول لطف خداوند متعال قرار گرفته اند.  

حرازی زاده اظهار داشت : طی سال های گذشته مرکز پزشکی حج و زیارت به عنوان یکی از بخش های خدمتگزار در حج وظیفه بهداشت و درمان حجاج را به عهده داشته است و امیدواریم با توزیع واکسن کرونا و برقراری مجدد سفر حج و اعزام حجاج این ارتباط بیشتر از قبل و بتوانیم خدمات بهتر و موثرتری را به حجاج عزیز ارائه دهیم.

در ادامه جلسه علی اصغر شریفی مدیر حج و زیارت استان یزد ضمن تشکر از حضور و تبریک مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و همکارانشان اظهار داشت : مجموعه هلال احمر و حج و زیارت مکمل یکدیرند و در بحث اعزام حجاج به سرزمین وحی در سالهای گذشته همکاری های بسیار خوبی در بین دو مجموعه بود و امیدواریم که این همکاری و همراهی ها ادامه یابد.

مدیر حج و زیلزت استان یزد گفت: وزارت حج و عمره عربستان روز دوم ذی القعده اعلام کرد که حج امسال همانند سال گذشته فقط با حضور حجاج داخل و افراد مقیم داخل عربستان و تا سقف مشخص برگزار می شود و امسال نیز حجاج ایرانی نداریم ولی امیدواریم که هر چه زودتر این مشکل حل و بتوانیم اعزام حجاج ایرانی را مثل سالهی گذشته داشته باشیم .

وی افزود: با وجود اینکه بسیاری از کشورهای اسلامی واکسیناسیون خود را آغاز کرده اند و از طرفی شرط ورود به عربستان نیز در اختیار داشتن تست منفی کرونا، انجام واکسیناسیون، شرط سنی و ارائه گواهی سلامت جسمانی بوده، انتظار می رفت حج سال جاری با حضور تعدادی از حجاج کشورهای اسلامی برگزار شود اما متاسفانه این مهم میسر نشد و تصمیم وزارت حج و عمره عربستان همانند سال گذشته اجرایی خواهد شد و حجاج کشورهای اسلامی از حضور در سرزمین وحی و انجام این فریضه شرعی محروم شدند.

در ادامه شریفی مدیر حج و زیارت استان یزد اهم فعالیت های فرهنگی و اجرایی صورت گرفته برای برگزاری حج و  پیگیری های انجام شده و همچنین برنامه های هفته حج و زیارت استان را ارائه کرد.

در پایان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اهدا هدیه ای از زحمات مدیر حج و زیارت استان  تقدیر نمود .

عکسهای مرتبط

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست