دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

اخبارعمومی

نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت در آيين نكوداشت شهداي مناي استان يزد شرکت کرد

نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت در آيين نكوداشت شهداي مناي استان يزد شرکت کرد
نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت در آيين نكوداشت شهداي مناي استان يزد گفت: عظمت ايران اسلامي بخاطر فداكاري مردم وخانواده شهدا و رهبري امام راحل ومقام معظم رهبري است.
به گزارش روابط عمومی دفتر حج و زیارت استان یزد حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكرنماينده ولي فقيه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ايراني درمجلس گراميداشت سالگرد شهداي مناي استان يزد با استناد به آيات و روايات به بيان جايگاه والاي اين شهدا پرداخت و گفت: جمهوري اسلامي ايران با صبوري ، استقامت و ايثارگري هاي خانواده هاي شهدا و آزادگان به اين عظمت دست يافته است.

دراين اجتماع باشكوه كه پنج شنبه شب با حضور مدیرحج و زیارت ، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان ،آيت الله ناصري نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد ، خانواده معظم شهداي منا ، مدیران و کارگزاران زیارتی و اقشار مختلف مردم يزد درمسجد اعظم امامزاده جعفربرگزارشد نماينده ولي فقيه در امور حج و زیارت با اشاره به اينكه در فاجعه حج سال گذشته درمنا چهره هاي بسيار ارزشمندي از ايران به شهادت رسيدند، افزود: ما دراين فاجعه تلخ و غمبار عزيزاني را از دست داديم كه هركدام ضايعه بزرگي بود.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرشهادت حاج حسن دانش نفراول مسابقات بين المللي قرآن و همچنين شهيد حسني كارگر و ديگران را كه درلباس احرام شهيد شدند و مايه افتخار بودند به خانواده هاي اين عزيزان تسليت گفت و براي آنان از خداوند منان علو درجات را مسئلت كرد.

وي تصريح كرد: حوادث سقوط جرثقيل در مسجدالحرام و منا كه به شهادت هزاران زائر از دهها كشور منجرشد در طول تاريخ حج بي سابقه بود و امت اسلامي را عزادار كرد.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زیارت  در بخش ديگري از سخنان خود وابستگي رژيم پهلوي به بيگانگان و تعيين تكليف براي ايران توسط سردمداران آمريكايي را يادآورشد وگفت: جمهوري اسلامي ايران به بركت پيروزي انقلاب اسلامي به دستاوردهاي بسيار مهم و ارزنده اي رسيده و مردم ايران در دنيا به عزت دست يافته اند، ايران اسلامي هم اكنون به يك قدرت منطقه اي تبديل شده كه در معادلات دنيا تاثير گذاراست و همه اين عظمت بخاطر فداكاري مردم و خانواده شهدا و رهبري امام راحل و مقام معظم رهبري است.

وي با اشاره به جنايت هايي كه با حمايت آل سعود در برخي كشورهاي منطقه و ديگر كشورها انجام مي شود، اظهار داشت: اكنون دنيا دريافته است كه وهابيت، مكتب خشونت و تروريست پروري و ايران با مكتب ولايت، مخالف تروريزم و خشونت است.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربه جنايتهاي گروهك تكفيري داعش درعراق و اشغال بخش هاي وسيعي از خاك اين كشور اشاره كرد و افزود: بيشترين ضربه را از تجاوز گروهك تروريستي داعش مردم اهل سنت عراق خورده اند و اين نيروهاي مردمي هستند كه با تروريستهاي تكفيري مبارزه و با مجاهدتهاي خود مناطق تحت اشغال كشورشان را آزاد مي كنند.

وي تصريح كرد: آينده روشني پيش روي است و بايد به آينده اميدوارباشيم.

عکسهای مرتبط

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست