پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

حج تمتع

مشاهده خبر

مصاحبه مطبوعاتی با اصحاب رسانه به مناسبت اولین روز از هفته حج98

به گزارش روابط عمومی حج وزیارت : علی اصغر شریفی، مدیر حج و زیارت استان یزد پیش از ظهر امروز، ۱۳ تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴ هزار و پنج نفر در قالب ۲۷ کاروان به حج تمتع امسال اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: از این تعداد کاروان ۲۶ کاروان در قالب مدینه قبل که از این تعداد ۲۵ کاروان از فرودگاه شهید صدوقی یزد و یک کاروان از فرودگاه کرمان و همچنین یک کاروان در قالب مدینه بعد به حج تمتع ۹۸ اعزام خواهند شد.

شریفی با اشاره به حضور سه کارگزار یزدی در حج تمتع امسال که سه هتل در حج را مدیریت می‌کنند افزود: ۱۸۰ نفر نیز در قالب مدیرمجموعه، معاون، عوامل پذیرایی، معین و معینه، پزشک ستاد و ...به حج مشرف می‌شوند.

مدیر حج و زیارت استان یزد با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۰۱۰ نفر در قالب ۲۲ کاروان به حج اعزام شدند گفت: پرواز زائران یزدی از ۱۷ تیرماه آغاز و تا ۲۲ تیرماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به بازگشت حجاج یزدی از ۲۶ الی ۲۹ مردادماه سال جاری بیان کرد: در حج تمتع امسال ۱۸۱۰ زائر مرد و ۲۱۹۵ زائر زن مشرف می‌شوند و جوان ترین زائر متولد اول تیرماه ۸۹، ۹ ساله و مسن ترین ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۱۲ با ۸۶ سال سن از شهرستان میبد اعزام خواهند شد.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعزام ۱۰۷۷۴ نفر به عتبات عالیات در طول سال گذشته گفت: از این تعداد ۵۶۹۸ نفر در قالب ۱۴۵ گروه زمینی و ۵۰۷۶ نفر در قالب ۱۳۴ گروه هوایی اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به اعزام ۴۳۲۶ نفر به صورت زمینی و ۱۷۵۸ نفر به صورت هوایی به عتبات عالیات در سال ۹۸ افزود: همچنین سال گذشته در اربعین حسینی ۳۷ هزار و ۶۳۷ نفر ویزا در استان صادر شده که این آمار در سال قبل ۲۸ هزار و ۹۰۵ نفر بوده است.

مدیر حج و زیارت استان یزد یادآور شد: ثبت نام اربعین حسینی همزمان با روز عرفه در روز ۲۰ مردادماه انجام می‌شود.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.