جمعه 10 فروردین 1403
EN

آرشیو اخبار

مشاهده خبر

همایش متمرکز آموزشی و توجیهی زائران حج تمتع استان یزد در سالن شهید حاج مهدی شاهدیه برگزار شد.

  • 14 اردیبهشت 1398
  • 10:53
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 737 بازدید
  • Article Rating
همایش متمرکز آموزشی و توجیهی زائران حج تمتع استان یزد  در سالن شهید حاج مهدی  شاهدیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی حج و زیارت یزد، روز جمعه ۱۳ اردیبهشت ماه ۹۸، همایش متمرکز آموزشی و توجیهی زائران حج تمتع استان با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب" نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار ،  "علی صالحی" مدیر کل روابط عمومی استانداری و جمعی از مسئولان استان در سالن حاج مهدی شاهدیه یزد برگزار شد.
علی اصغر شریفی به اهمیت آشنایی حجاج با مناسک حج اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری دوره های آشنایی و مطالعه در خصوص حج تمتع از جمله برنامه های مدیریت حج و زیارت است.
وی تصریح کرد: آشنایی زائران با مقررات عربستان سعودی و حضور در برنامه های فرهنگی و اجتماعی طبق مقررات می تواند زمینه برگزاری حجی با شکوه را به همراه داشته باشد.
همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: حجاج ایرانی در اصل سفیران نظام جمهوری اسلامی در عربستان هستند که باید نمونه باشند.
آیت الله محمدرضا ناصری یزدی افزود: باید حجاج و مسافران سرزمین وحی با آگاهی کامل به مقررات و مناسک در این مراسم بزرگ واجب الهی شرکت کنند.
 "محمدعلی طالبی" ادامه داد: ملت ایران در طول تاریخ با اعتقاد راسخ به وحدانیت و عمل به ارزش های دینی و الهی تا امروز در جهان به عنوان ملتی خداشناس، خداپرست، پیرو راه ائمه اطهار(‌ع)، معتقد و متدین شناخته شده و در مقاومت در مقابل استکبار جهانی و قدرت های بزرگ دنیا شهره است.
وی افزود: قطعا از ‌نگاه زائران سایر کشورها رفتار و گفتار زائران ایرانی نمود شخصیت، شان و جایگاه ملت ایران است و انشاالله همه شما عزیزان به این مهم توجه دارید و عمل خواهید کرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان عنوان کرد: از طرفی شما زائران عزیز از استان یزد به سرزمین وحی مشرف می شوید؛ استانی که در کشور به استانی فرهنگی، دارالعباده و دارالعلم شهر‌ه است.
"طالبی" گفت: امروز از یزد به عنوان شهر میراث جهانی یاد می‌شود و قطعا نگاه به زائران یزدی متفاوت از سایر زائران است.
استاندار یزد از زائران و حجاج یزدی خواست تا نماینده شایسته فرهنگ‌، تمدن و دیانت یزد و یزدی ها در طول تاریخ باشند.
وی بیان کرد: زائران یزدی نمایندگان خوب همه علما و ‌صلحایی هستند که سالها و قرنها برای فرهنگ و دیانت این سرزمین زحمت کشیده اند، همچنین نمایندگان سروقامتانی هستند که در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس برای دفاع از این سرزمین جان خودشان را از دست دادند یا مدال افتخار جانبازی و آزادگی را بر گردن آویختند و نمایندگان مردمی هستند که در علم آموزی سر‌آمد هستند و در دانشگاه‌ها و مدارس کشور مقام اول را دارند.
استاندار یزد در پایان ضمن آرزوی توفیق و سلامت و نشاط کامل در انجام مناسک حج ‌برای زائران از حجاج ‌یزدی خواست تا برای مردم استان و موفقیت مسئولان استان در انجام خدمت بهتر به مردم دعا کنند.ودر پایان همایش توسط حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نحوه انجام اعمال و مناسک حج بصورت نمادین انجام و زائرین آموزش های عملی مناسک را فراگرفتند.
لازم بذکر است که در سال 98 تعداد 4005 زائر در قالب 27 کاروان که یک کاروان از ایستگاه پروازی شیراز و یک کاروان هم از کرمان  به حج تمتع  اعزام خواهند شد. که خرد سال ترین زائر 9 سال و مسن ترین 86 سال دارد

ارسال نظرات

نام

ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.