پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

آرشیو اخبار

مشاهده خبر

اطلاعيه ثبت نام درکاروانهای حج تمتع سال 1398

  • 09 اسفند 1397
  • 10:42
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 1019 بازدید
  • Article Rating
اطلاعيه ثبت نام درکاروانهای حج تمتع سال 1398

اطلاعيه حج و زيارت درخصوص ثبت نام درکاروانهای حج تمتع سال 1398  

به لطف خداوند متعال بر اساس برنامه ریزی های انجام شده برنامه زمان بندی و توضیحات تکمیلی چگونگی ثبت‌نام

در کاروانهای حج تمتع 1398 بشرح آتی اعلام می گردد:

ا    الف- جدول زمان بندی ثبت نام در کاروانها بترتیب اولویت:

ملاحظات مهم

تاریخ شروع ثبت‌نام

از 10 صبح تاریخ

مشمولین تشرف

اولویت

واجدین شرایط میبایست برای انتخاب کاروان، رزرو و ثبت‌نام اولیه به سامانه: http://reserve.haj.ir مراجعه و پس از آن (حداکثر72 ساعت) بهمراه مدارک لازم به مدیرکاروان مربوطه مراجعه نمایند.

درصورت عدم مراجعه بموقع رزرو ایشان باطل و ظرفیت خالی کاروان طبق برنامه زمانبندی دراختیار دارندگان سایر اولویتها قرار خواهد گرفت.

 

10/12/1397

 

 

آندسته از دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ 30/11/1385 که قبلا نسبت به تکمیل اطلاعات و دریافت کد رهگیری از سامانه: http://reserve.haj.ir اقدام نموده‌اند

اول

 

اولویتهای اصلی

اولویتهای ذخیره

فراخوان این دسته از دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری صرفاً جهت فراهم شدن امکان مراجعه آنها به سامانه جهت اطلاع از ظرفیتهای خالی احتمالی و درصورت تمایل رزرو دراین ظرفیتها می‌باشد از اینرو مطلقاً ظرفیت جدیدی در سطخ استان برای پذیرش این افراد باتوجه به شیوه فراخوان متصور نمی‌باشد و تاکید میگردد که ثبت‌نام قطعی از این افراد منوط به وجود ظرفیت خالی است.

بدیهی است چنانچه تا قبل از زمان پیش‌بینی شده ظرفیت کاروانها در هریک از استان و شهرستانها کامل گردد اولویتهای ذخیره پیش‌بینی شده فعال و عملیاتی نمی‌گردد .

15/12/1397

 

دارندگان قبض ودیعه‌گذاری از تاریخ 01/12/1385 تا تاریخ 15/12/1385

که قبلاً در سامانه: http://reserve.haj.ir با تکمیل و بروزرسانی اطلاعات خود کد رهگیری دریافت نموده‌اند

دوم

اولیت های ذخیره

20/12/1397

 

دارندگان قبض ودیعه‌گذاری از تاریخ 16/12/1385 تا تاریخ 30/12/1385

که قبلاً در سامانه: http://reserve.haj.ir با تکمیل و بروزرسانی اطلاعات خود کد رهگیری دریافت نموده‌اند

سوم

 
  • برابر فراخوان قبلی سازمان کلیه دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع میبایست با مراجعه به سامانهhttp://reserve.haj.ir نسبت به تکمیل و بروزسانی اطلاعات و دریافت کد رهگیری اقدام نمایند
  1. دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع مربوط به ثبت‌نام عمومی سالهای 1360 و 1363 با مبالغ مختلف 000/18، 000/20، 000/25 و 000/27 تومانی می‌بایست قبل از ‌ ثبت‌نام به دفتر حج و زیارت استان مربوطه مراجعه و نسبت به بروزرسانی و یا تبدیل قبض خویش به قبض جدید یک میلیون تومانی (با حفظ سابقه) اقدام نمایند. ضمناً دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری 000/800 تومانی مربوط به سالهای 1377 و 1378 نیز با لازم است با مراجعه مستقیم به یکی از شعب بانک ملی  می‌بایست با بهره‌مندی از مزایای مالی مربوطه قبوض خود را به قبض ودیعه‌گذاری یک میلیون تومانی تبدیل نمایند. بدیهی است تا این فرآنید طی نشود امکان انجام ثبت‌نام برای دارندگان این گونه قبوض ممکن نخواهد بود.   
  2. نظر به اینکه ثبت‌نام قطعی در کاروان (پس ازمرحله انتخاب کاروان) منوط به مراجعه و ارائه بموقع مدارک به کاروان ، پرداخت بخش اول هزینه سفر به میزان 15 میلیون تومان (به علاوه اصل مبلغ ودیعه وسودهای متعلقه) و انجام معاینات پزشکی و اخذ تأییدیه پزشک، واریز باقیمانده هزینه سفر می باشد و از طرفی لازم است ظرفیت کاروانها  نیز به منظور انجام اقدامات لازم بعدی از جمله برگزاری جلسات آموزشی، ارائه گذرنامه معتبر، درج و ارسال اطلاعات برای اخذ روادید و ....در حداقل زمان ممکن تکمیل گردد فلذا چنانچه افراد واجد شرایط در زمان مقرر و اعلام شده برای ثبت نام قطعی بر اساس آنچه که در بخش نحوه مراجعه و ثبت نام مراجعه کنندگان  ذکر شده، اقدام ننمایند باقی مانده ظرفیت کاروانها در اختیار دارندگان سایر اولویتها قرار خواهد گرفت و بر این اساس تاکید می گردد به محض تکمیل ظرفیت در هر استان /شهرستان/شهر، امر ثبت نام در کاروانهای مربوطه پایان می یابد و به هیچ عنوان امکان افزایش ظرفیت جدید وجود ندارد.

تاریخ درج اطلاعیه‌های استانی ( اعلام کاروان‌ها و پذیرش متقاضیان): ب-

 

کلیه استانها

اعلام اسامی، نشانی و تلفن دفاتر ثبت نام مدیران و مشخصات کاروانهای حج تمتع در سطح استان

زمان، روز وتاریخ شروع ثبت نام

 1397/12/08

1397/12/09

 

ساعت 10 صبح روز

10/12/1397

 

ج- نحوه مراجعه و ثبت نام متقاضیان:

انتخاب کاروان و ثبت‌نام اولیه در کاروانهای حج تمتع سال 1398 از متقاضیان با مراجعه به نشانی اینترنتی زیر و به‌صورت غیرحضوری بوده و متقاضیان می‌بایست ابتدا نسبت به ثبت‌نام اولیه در یکی از کاروانهای استان محل سکونت خود مبادرت کرده و سپس در مهلت مقرر (ظرف 72 ساعت) به کاروان‌ مربوطه مراجعه و پس از تحویل اصل قبض ودیعه‌گذاری خود به مدیر کاروان سایر مراحل ثبت‌نام از قبیل ( تحویل مدارک ، واریز بخش اول هزینه سفر ، انجام معاینات واخذ تائیدیه پزشکی  ، واریز باقیمانده هزینه سفر) را بموقع دنبال  و نهایی ‌نمایند

.http://reserve.haj.ir

  • مدارک مورد نیاز به هنگام مراجعه به کاروان بمنظور قطعی نمودن رزرو ثبت نام:

–  اصل قبض ودیعه‌گذاری اولیه

– اصل شناسنامه و تصویر از تمام صفحات آن.

–  اصل و کپی کارت ملی یا شماره تاییدشده آن.

توجه: تحویل سایر مدارک موردنیاز ازقبیل گذرنامه معتبر و عکس پس از ثبت‌نام توسط مدیرکاروان به متقاضی اعلام خواهد شد؛ تأکید می‌گردد نسبت به آماده سازی این مدارک از هم اکنون اقدام لازم معمول شود.

  • هزينه تشرف:

هزینه قطعی سفر هر کاروان بر مبنای مخارج ارزی و ریالی برای هر زائر محاسبه و مبلغ نهایی آن در اطلاعیه استانی برای هر کاروان درج ودر دو مرحله، بخش اول 15 میلیون تومان (بعلاوه اصل مبلغ ودیعه وسودهای متعلقه) و بخش دوم مبلغ باقیمانده هزینه سفر(که زمان دریافت آن از طریق مدیر کاروان به زائر اعلام میگردد) اخذ خواهد شد. از آنجایی که ودیعه یک میلیون تومانی اولیه که در هنگام ثبت‌نام توسط افراد پرداخت شده است، به صورت علی‌الحساب بوده؛ لذا زائرین محترم می‌بایست پس از ثبت‌نام وتحویل مدارک به کاروان مورد نظر بلافاصله با مراجعه مجدد به سامانه فوق و درج اطلاعات مورد نیاز نسبت به رویت مبلغ قابل پرداخت (بخش اول هزینه سفر) که از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی با استفاده از کارتهای عضو شتاب ممکن می‌باشد، بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک ملی هزینه سفر خود را پرداخت ننموده وسپس میبایست اتجام معاینات واخذ تائیدیه پزشکی را در اسرع وقت دنبال نمایند.

تذکر: با توجه به اینکه برخی از قراردادهای ارائه خدمات زائرین نهایی نشده است امکان تغییر در هزینه تمام شده وجود دارد.

نکات ضروری و لازم

  1. انتخاب و ثبت نام متقاضی در کاروانهایی میسر خواهد بود که با اطلاعات تکمیل و بروزشده متقاضی در سامانه http://reserve.haj.ir  از حیث استان و شهر محل سکونت و مذهب وی مطابقت داشته باشد.

  2. متقاضیان پس از قطعی نمودن ثبت‌نام باید رسید مربوطه را از مدیر کاروان دریافت و ضمن مطالعه مندرجات آن، آنرا نزد خود نگهداری نمایند.

  3. چنانچه متقاضی پس از انجام رزرو در مهلت و زمانبندی و اعلام شده از سوی کاروان نسبت به واریز هزینه های سفر اقدام ننماید منصرف از سفر تلقی شده و رزرو در کاروان بصورت سیستمی ابطال و درصورت تمایل میبایست مراحل را مجدداً در ظرفیتهای خالی کاروانها دنبال نماید.

  4. متقاضیان محترم می‌بایست درزمان مربوطه با هماهنگی مدیر کاروان نسبت به مراجعه به پزشک و مراکز پزشکی مورد نظریکه از سوی مدیرکاروان معرفی می‌گردد  اقدام و درصورت تأیید استطاعت پزشکی مراحل نهایی سفر خود را دنبال مینماید؛ بدیهی است درصورت عدم مراجعه به موقع به پزشک و انجام معاینات مربوطه و یا عدم تأیید استطاعت جسمی، فرآیند ثبت ‌نام و اعزام فرد متوقف و کاروان مجاز به جایگزینی وی خواهد بود.

  5. مدیر کاروان موظف است با هم‌فكري و هم‌کاری سه نفر از افراد برگزیده از سوی زائرين که در اولین جلسه آموزشی انتخاب می‌شوند درخصوص تهيه ملزومات شخصی زائرین نظیر ساک، لباس احرام و سایر موارد ازقبیل نحوه‌ی انتقال به فرودگاه که به هزينه زائرین خواهد بود تمهیدات لازم را فراهم نماید. نظارت بر اين‌گونه هزينه‌ها بر‌عهده سه نفر مذکور خواهد بود.

  6. متقاضیان اعزام به حج تمتع که در کاروان ثبت‌نام قطعی نموده‌اند می‌بایست درصورت تشکیک به ممنوع‌الخروج بودن خود قبل از اعزام به سفر و در فرصت متقتضی با مراجعه به مراکز مربوطه در این باره اطمینان لازم را کسب نمایند. بدیهی است جبران هرگونه خسارت مالی احتمالی در اینخصوص برعهده شخص متقاضی بوده که در هزینه‌های انصراف از سفر لحاظ شد.

5- گذرنامه:

    با توجه به این‌که مطابق قوانین کشور عربستان سعودی جهت تشرف به حج تمتع از گذرنامه بین المللی انفرادی استفاده خواهد شد، از این‌رو لازم است متقاضیان واجد شرایط در صورت نداشتن گذرنامه بین‌المللی از هم‌اکنون نسبت به اخذ گذرنامه اقدام نمایند. ضمناً متقاضیانی که دارای گذرنامه با تاریخ اعتبار کمتر 10/11/1398 می‌باشند نیز باید نسبت به تمدید و یا تعویض گذرنامه خود اقدام نمایند؛ همچنین به اطلاع متقاضیان محترم می‌رساند که همانند سال‌های گذشته با تعامل و همکاری مجدانه ادارات کل گذرنامه ناجا، امور مربوط به گذرنامه حجاج از طریق دفاتر پلیس + 10 در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل انجام خواهد بود ازاینرو زائرین محترم می‌بایست حداکثر تا پایان اردیبهشت 1398، پیش‌بینی تحویل گذرنامه خود به مدیر کاروان را بنمایند.

  • نحوه دريافت وجه قرباني  زائران:

 پس از توافق با بانك توسعه اسلامي در عربستان و نهايي شدن وجه قربانی، مراتب از طریق کاروان به اطلاع زائرین خواهد رسيد تا نسبت به واریز آن به حسابی که از طرف مدیر کاروان به آنان اعلام خواهد شد اقدام نمایند.

  • نقل و انتقال اسناد:

آن دسته از افرادی‌که قبلاً با اخذ مجوز سازمان و با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی قبض ودیعه‌گذاری خود را به دیگری واگذار نموده‌اند لیکن همچنان قبض ودیعه‌گذاری به نام انتقال دهنده باقی‌است می‌بایست قبلاً با در دست داشتن اسناد مربوطه به یکی از دفاتر خدمات زیارتی مراجعه نموده تا اطلاعات آنان در سیستم جامع نقل و انتقال درج و سپس برای تغییر قبض ودیعه‌گذاری به نام فرد انتقال گیرنده (احدی از بستگان درجه اول) به بانک‌ملی مراجعه نمایند. تاکید می‌گردد درصورت عدم انجام مراحل فوق‌الذکر امکان ثبت‌نام برای فرد انتقال گیرنده فراهم نخواهد شد؛ ضمناً دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری دارای اولویت برای اطلاع از ضوابط نقل و انتقال می‌توانند به دفاتر زیارتی مراجعه نمایند.

  • شرايط تشرف مشمولين وظيفه، نظاميان، مقامات و مديران دستگاه هاي دولتي:

شرايط خروج از كشور مشمولين و نيروهاي نظامي و انتظامي تابع مقررات مربوطه خواهد بود و سفر آن دسته از مقامات و مديران دستگاه هاي اجرايي و نيز فرمانداران و بخشداران كه قبلاً به حج تمتع مشرف شده‌اند تابع مفاد بخشنامه شماره 61689/481 مورخ 4/10/84 دبير محترم هيأت دولت خواهد بود.

  • جهت آگاهی بیشتر متقاضیان محترم تشرف:

  1. با توجه به اینکه در حج تمتع بسیاری از امور از جمله مسکن حجاج براساس مقررات وزارت حج عربستان سامان‌دهی و به اجرا گذاشته می‌شود و سازمان حج و زیارت برای انتخاب هتل‌ها و یا تقسیم ظرفیت‌ها با محدودیت‌هایی روبروست لذا با توجه به مقررات مذکور سرانه متراژی اسكان حجاج در مدينه منوره و مكه مكرمه حدود 4 متر مربع حداکثر اسکان پنج نفر اسکان در هر اتاق، با احتساب امکانات داخل اتاق تعیین شده و سازمان حج و زیارت بر این اساس نسبت به تامین محل اسکان حجاج اقدام نموده است.

  2. با تلاش بسیار امكان اسكان حدود 95% زائرین گرامی در هتل‌هاي منطقه مركزي مدينه منوره و نزديك به حرم شريف نبوي (ص) فراهم گردیده است. لیکن در مکه مکرمه با عنایت به شرایط خاص اسکان، هتلهای مورد استفاده حجاج در مناطق مختلف میباشد که با توجه به بعد مسافت تا مسجدالحرام زائران گرامی برای تشرف به حرم از اتوبوس‌های مخصوص زائران ایرانی که از مناطق مختلف به ایستگاه‌های اطراف حرم تردد می کنند؛ استفاده خواهد نمود.

  3. با عنايت به مطالب فوق، هزينه مسكن هر زائر باتوجه به ساختمان محل اسکان در مدينه منوره و مكه مکرمه محاسبه و تعيين گرديده است. بنابراین يكي از دلايل اساسی تفاوت هزينه هاي هر كاروان، مكان اقامت آنان در هر يك از دو شهر مذكور مي باشد.

  4. گروه‌های قیمتی هتلها به شرح زیر می‌باشد

– مدینه منوره (5 گروه قیمتی): 2ب، 2ج،3الف، 3ب، 3د     – مکه مکرمه (7 گروه قیمتی): 2الف، 2ب، 2ج، 2د، 3الف، 3ب، 3ج

4- همان‌گونه که اشاره شد تفاوت هزينه‌هاي كاروان‌ها ناشي از اختلاف قيمت اجاره‌بهای مسكن، ايستگاه پروازی و.... مي‌باشد؛ از این‌رو به متقاضیان محترم توصيه مي‌شود از ابتدا دقت كافي در انتخاب كاروان خود را داشته باشند؛ زیرا به‌دلیل ایجاد مشکلات اجرایی، جابه‌جایی بعدی زائر از کاروانی به کاروان دیگر مقدور نخواهد بود.

5- درصورت اخذ مجوزهای لازم از سوی مبادی ذیربط انشاء ا.... كليه زائرين مدينه اول از ايستگاه‌هاي پروازي تعيين شده مستقيماً به مدينه منوره اعزام و از طريق جده به ايستگاه‌هاي پروازي خود بازخواهند گشت . همچنين زائرين مدينه دوم نيز از ايستگاه‌هاي پروازي خود مستقيماً به جده اعزام خواهند شد و در مراجعت از فرودگاه مدينه باز خواهند گشت

ارسال نظرات

نام

ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.