جمعه 10 فروردین 1403
EN

حج تمتع

مشاهده خبر

همايش اسرار و معارف حج ویژه زائران حج تمتع استان یزد برگزار شد.

  • 13 خرداد 1397
  • 14:14
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 754 بازدید
  • Article Rating
همايش اسرار و معارف حج ویژه زائران حج تمتع استان یزد  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان  یزد ، همايش اسرار و معارف حج ويژه زائران كاروانهاي حج ۹۷ شهرستان یزد با حضور مدیران ، روحانیون ، عوامل و زائران کاروان های حج تمتع ۹۷ که با  هماهنگی دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري و با همكاري مديريت حج و زيارت  استان و در روز جمعه  مورخ 11/03/97 در مسجد روضه محمدیه  برگزار شد.

در اين همايش حجت الاسلام والمسلمين علي حبيبيان مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت استان يزد از حج بعنوان يك توفيق الهي ياد كرد و گفت: حج دعوت الهي است و خداوند شما را براي انجام مناسك دعوت نموده است و انشاءالله زائراني كه امسال به اين دعوت لبيك گفته و به حج مشرف مي شوند با قبولي طاعات و عبادات به وطن خويش باز گردند.
در ادامه اين همايش حجت الاسلام دهقان نيري امام جمعه شاهديه با ذكر چندحديث از ائمه معصومين (عليهم السلام) به اسرار و معارف حج اشاره كرد و حج را يك موهبت الهي ناميد كه براحتي نصيب هر فرد نمي شود.

حجت الاسلام والمسلمين مدرسي امام جمعه محمداباد يزد نيز اهميت حضور زئران ايراني در مناسك حج را يادآور شد و ادامه داد: حجاج ايراني با حضور در مراسم حج بعنوان سفيران جمهوري اسلامي بايد الگويي براي ديگر حجاج كشور هاي اسلامي باشند .

وي گفت: زائران بايد با مطالعه كامل به حج مشرف شود و بدانند كه به كدام سرزمين سفر مي كنند. مكه و مدينه سرزميني است كه بسياري از پيامبران الهي و ائمه اطهار در آن قدم نهادند، حجاج بايد قدردان اين فرصت باشند و از آن كمال استفاده معنوي را ببرند.

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.